JUDEȚUL MARAMUREȘ
Primăria Groşii Ţibleşului
ROMÂNIA
JUDEŢUL MARAMUREŞ
COMUNA GROŞII ŢIBLEŞULUI
Groșii Țibleșului, nr. 497
______________________________________________________________________________
Tel : 0262/388777, 0262388690; fax: 0262/388777
e-mail: primariagt@gmail.com
NR. 1242/25.05. 2023
ANUNT
Primăria Comunei Groșii Țibleșului organizează la sediul din localitatea Groșii Țibleșului ,nr.497 ,jud.Maramureș ,concurs de recrutare ,în data de 26 iunie 2023 ,ora 10,00 pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, grad profesional asistent, în cadrul Compartimentului financiar contabil al Primăriei comunei Groşii Ţibleşului
1. Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
2. Condiţiile de participare la concurs sunt următoarele :
A. Condiții generale :candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art.465,alin.(1) din ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ ,cu modificările și completările ulterioare și anume :
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
B. Condiții specifice :
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul din următoarele domenii : economie, finanțe, contabilitate ;
- vechime minimă în specialitatea studiilor – 1 an
3. Dosarele de concurs se depun la sediul Primăriei comunei Groșii Țibleșului, loc Groșii Țibleșului ,nr.497 , jud.Maramureș , în perioada 25 mai 2023- 13 iunie 2023 .
ETAPELE CONCURSULUI
- selecția dosarelor de concurs: în maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respectiv data de 19.06.2023 ;
-proba scrisă : 26.06.2023, ora 10,00,la sediul Primăriei comunei Groșii Țibleșului, loc.Groșii Țibleșului, nr.497, jud. Maramureș.
- interviul va avea loc în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise la sediul Primăriei comunei Groșii Țibleșului, loc.Groșii Țibleșului, nr.497, jud. Maramureș. Data și ora interviului se vor afișa odată cu rezultatele la proba scrisă
- data afișării anunțului este de 25.05.2023 pe site-ul www.grosiitiblesului.ro și pe site-ul ANFP
Notă :
În conformitate cu art.63 din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, ‘’După afișarea rezultatelor obținute la selecția dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidații nemulțumiți pot face contestație, în termen de 24 de ore de la data afișării rezultatului selecției dosalor, respectiv de la data și ora afișării rezultatului probei scrise ori a interviului, la locul desfășurării concursului, sub sancțiunea decăderii din acest drept’’
În conformitate cu art.64 alin.(1) din H.G. nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare,’’ În situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor, comisia de soluționare a contestațiilor va verifica îndeplinirea da către candidatul contestatar a condițiilor pentru participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor’’.
4. Persoană de contact pentru primirea dosarelor de concurs: Manu Gabriela Sorina, secretar general al comunei, nr.tel /fax: 0262388690, e-mail primariagt@gmail.com.
5. Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conțină următoarele :
a) formularul de înscriere prevăzut în anexa 3 la HG nr. 611/2008 ;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
f)copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
h) cazierul judiciar;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
j) copii ale actelor de stare civila, pentru persoanele care si-au schimbat numele.
*Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere.În acest caz,candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a complecta dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului,dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului,sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. **Adeverința care atestă starea de sănătate conține,în clar,numărul,data,numele emitentului și calitatea acestuia,în format standard stabilit de Ministerul Sănătății .
***Adeverințele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G.nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr.2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații:funcția/funcțiile ocupată/ocupate,nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora,temeiul legal al desfășurării activității,vechimea în muncă acumulată,precum și vechimea în specialitatea studiilor.
Depunerea documentelor se face într-un dosar plic, iar copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale,care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
6. Bibliografia/tematica :
- Constituţia României, republicată
cu tematica Titlul I- Principii generale;Titlul II- Dreptuile, libertățile și îndatoririle fundamentale, Titlul III- AutorităȚile publice, Titlul IV – Economia și finanțele publice;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica Cap.I- Principii și definiții, Cap. II – Dispoziții special
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați , republicată, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica Cap. I- Dispoziții generale, Cap.II-Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii, Cap. III-Egalitatea de șanse și de tratament în ceea ce privește accesul la educație, la sănătate, la cultură și la informare; Cap.IV – Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziilor; Cap.VI – Soluționarea sesizărilor și reclamațiilor privind discriminarea pe critrii de sex
- Titlul I și II ale Părții a VI-a din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica Partea a VI-A, Titlul I- Dispoziții generale, Titlul II- Statutul funcționarilor publici
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
-.Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale,cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
- Legea nr.82/1991-Legea contabilității ,republicată,cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
Ordinul Ministrul Finanțelor Publice nr 1718/2011pentru aprobarea Precizărilor privind întocmirea și actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
- .Ordinul Ministrul Finanțelor Publice nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ;
Cu tematica INTEGRAL
-Hotărârea Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe,cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
-Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica INTEGRAL
ATRIBUȚIILE POSTULUI
asigură întocirea circulației și păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate,
întocmește rapoarte către Consiliu local pe linie de specialitate;
înregistrează facturile în ordinea intrării în contabilitate și operează în calculator pe fiecare furnizor și factură în parte,
ține evidența contabilă a materialelor cantitativ și valoric. La primirea actelor primare verifică respectarea formularisticii, completarea datelor cerute de formular, corectitudinea lor și existența semnăturilor legale;
înregistrează intrările de material din sponsorizare, transferul materialelor/obiecte de inventor, inregistrează intrările în custodie;
ține evidența contabilă a obiectelor de inventor, verifică și contabilizează documentele primare,
întocmește nota de recepție, dacă achiziția se referă la un material sau obiect de inventor, pe care o listează și o atașează la documentele de plată.Creează și introduce materialul/obiectul de inventor în catalog, îi alocă un număr intern al prograului informatic,
ține evidența mijloacelor fixe în contabilitate și înregistrează zilnic documentele primare privind mijloacele fixe intrate,, din gestiunile ce aparțin sediilor administrative ale instituției, urmărind ca acestea să fie însoțite de acte justificative întocmind la sfârșitul lunii notele contabile,
introduce toate elementele necesare înregistrării în evidența de gestiune contabilă și financiară a activelor fixe din gestiunile ce aparținsediilor administrative ale instituției:stabilește contul contabil, domeniul de activitate public sau privat, poziția bugetară, codul de clasificare conform HGR nr. 2139/2004, allege gestiunea-locul de folosință,
înregistrează în contabilitate contractile de închiriere din gestiunile ce aparțin sediilor administrative ale instituției, leasing și plata chiriei și a ratelor de leasing în contul extrabilanțier,
participă la inventarierea bunurilor și la casarea acestora conform actelor normative în vigoare,
întocmește documentele și graficul privind inventarierea anuală a patrimoniului public și privat și inventarierea valorilor material și bănești,
calculează amortizarea, pe care o verifică cu conturile aferente din Balanță
ține evidența garanțiilor pentru gestionari conform Legii nr. 22/1969
întocmește procesul verbal de inventariere
întocmește procesul verbal de casare pe baza propunerilor primate de la comisia de inventariere,
întocmește trimestrial componența soldurilor
păstrează și urmărește respectarea contractelor cu diverși furnizori și corespondența,
- asigură organizarea evidenţei sintetice şi analitice a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, a materialelor, a formularelor cu regim special şi a altor bunuri şi valori, stabileşte relaţiile dintre gestiuni, gestionari şi contabilitate;-
- întocmeşte statele de plată ale angajaţilor, consilierilor locali şi asistenţilor personali;
- întocmește referate, rapoarte sau alte documente cu privire la stabilirea salariului de încadrare, la stabilirea funcțiilor publice sau contractuale încazul promovării angajaților, la calcularea și plata anumitor drepturi salariale restante, precum și cu privire la suspendarea raporturilor de muncă/contractului de muncă a angajaților
- elaborează calculele proprii în vederea modificării indicatorilor financiari înscrişi în bugetul local ca urmare a modificării salariilor şi face propuneri de rectificări sau virări de credite bugetare
- întocmeşte documentele de plată pentru îndeplinirea obligaţiilor de plată a salariilor din bugetul local şi alte documente contabile în conformitate cu reglementările în vigoare
- urmărește și descarcă de pe platforma FOREXEBUG extrasele de cont și verificarea acestora,
- întocmește centralizatorul de salarii în forma solicitată de catre trezorerie, întocmește ordinele de plată cu reținere din salarii pentru terți și sumele cuvenite bugetului statului. Se confruntă cu datele din evidența contabilă,
- urmărește ca statele de plată și documentele care stau la baza întocmirii acestora să poarte semnăturile legale, viza de control financiar preventiv, întocmește declarația 112, și urmărește depunerea acesteia în termenul legal la ANAF, prin sistemul electronic
- întocmește raportările refritoare la cheltuielile de personal conform OG 48/2005 atât pentru Primăria Groșii Țibleșului cât și pentru serviiile și instituțiile publice subordonate,
- întocmeşte lucrările privitoare la monitorizarea lucrărilor de personal şi le depune spre verificare în termenul legal
- întocmește și răspunde de statisticile lunare privind monitorizarea cheltuielilor de personal la toate capitolele bugetare,
PRIMAR,
BURZO NICOLAIE